Forum

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Vw Scirocco Bimoto 81" by vw motorsport

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> V.A.G. Legends - kultowe jeździdła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loczek




Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 17:53, 28 Gru 2008    Temat postu: Vw Scirocco Bimoto 81" by vw motorsport

Volkswagen Motorsport (twórca VW Scirocco 360/4 i 280/4) zostało powołane do życia celem stworzenia konkurencji dla działu Audi (z jego modelem Quattro) zajmującego się sportem motorowym. W 1981 roku po premierze VW Scirocco powstała idea zbudowania samochodu Volkswagena o napędzie na 4 koła.

Silniki

Jako że nie dysponowano wtedy żadnym silnikiem, który mógłby osiągać moce powyżej 200 koni, ani przeniesieniem napędu które pozwalałoby na napęd 4x4, zdecydowano się na zastosowanie dwóch kompletnych zespołów napędowych, były one wyposażone w silniki specjalnie przygotowane do tego celu, ponieważ VW nie dysponowało wtedy jeszcze silnikami o pojemności 1,8 l. Zmodyfikowano silnik o mniejszej pojemności zwiększając skok tłoka do 84,6 mm a średnicę do 81 mm, zastosowano stopień sprężania 10,9:1 i osiągnięto moc 180 koni mechanicznych, był to pierwszy silnik VW o pojemności 1,8 litra.


W wersji 280/4 zastosowano głowice szesnastozaworowe firmy Oettinger, które były stosowane wcześniej w limitowanej serii samochodów VW Golf. Volkswagen Motorsport twierdził, że moc każdego z tych silników można bezproblemowo powiększyć do 220 KM.

Skrzynia biegów

Model 360/4
O przełożeniach:
1 biegu 2,5:1
2 biegu 1,79:1
3 biegu 1,42:1
4 biegu 1,17:1
5 biegu 1,03:1

przekładnia główną 4,22:1

Nadwozie

Zastosowano klasyczne nadwozie z modelu Scirocco wzmocnione klatką, jedynym ewenementem było mocowanie tylnego zespołu napędowego - była to przednia część z identycznego nadwozia z mocowaniem silnika oraz elementami zawieszenia (z wyjątkiem wahaczy) oraz z dodatkowymi elementami służącymi do zamocowania tego zespołu w miejscu gdzie w klasycznym nadwoziu znajdował sie bagażnik i siedzenia pasażerów.

Układ chłodzenia

Układ chłodzenia składał się z 2 chłodnic umieszczonych z przodu nadwozia (w miejscu gdzie w klasycznym nadwoziu znajduje sie chłodnica) przedni układ chłodzenia nie różnił się za bardzo od układu klasycznego, natomiast do tylnego silnika płyn chłodzący był doprowadzany rurami biegnącymi w okolicy tunelu środkowego nadwozia (po stronie pasażera), aż do tylnego silnika.

Układ zasilania

W wersji 360/4 zastosowano układ wtryskowy firmy Pierburg/Zenith - był to system wielopunktowy, mechaniczny. Do synchronizacji napędu silników zastosowano regulację elektroniczną z możliwością przestawiania proporcji mocy przód/tył.

W wersji 280/4 zastosowano układ wtryskowy Bosch K-Jetronic zmodyfikowany pod kątem osiągnięcia odpowiedniej mocy.

Układ zapłonowy

Zastosowano elektroniczny układ zapłonowy.

Układ hamulcowy
W układzie hamulcowym zastosowano 10 calowe (256 mm(!)) tarcze na wszystkie 4 koła.

Prototypy
W 1981 powstała wersja 360/4 (360 koni mechanicznych, 4 koła napędzane) z 2 manualnymi, 5 biegowymi skrzyniami biegów. W 1984 powstała wersja 280/4 (280 koni mechanicznych, 4 koła napędzane) ten prototyp został wyposażony w 2 automatyczne, 3 stopniowe skrzynie biegów.

Scirocco 360/4 osiągało prędkość 100 km/h w 4,1 sekundy a 200 km/h w 14,1 sekundy.
Scirocco 280/4 osiągało prędkość 100 km/h w 4,1 sekundy a 200 km/h w 11,9 sekundy.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PimPek
Administrator



Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 23:05, 28 Gru 2008    Temat postu:

4,1 do 100km/h Surprised
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marqs




Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Olsztyn/Biesal

PostWysłany: Pon 12:40, 29 Gru 2008    Temat postu:

ja chce takie Smile do Gulfa wrzuce dwa motory
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy




Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:21, 29 Gru 2008    Temat postu:

kiedys ogladalem program o takich autach...extrema bylo auto wykonane z kewlaru,wlokien weglowych i innych pierdol kosmicznych i mial 4 (!!) silniki motocyklowe od suzuki gsx 750 (delikatnie grzebniete) -kazdy silnik na jedno kolo Smile auto przy wadze niecalych 800kg dysponowalo moca prawie 650KM. jak to jedzilo mozna sobie wyobrazac:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> V.A.G. Legends - kultowe jeździdła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin