|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loczek
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 17:53, 28 Gru 2008 Temat postu: Vw Scirocco Bimoto 81" by vw motorsport |
|
|
Volkswagen Motorsport (twórca VW Scirocco 360/4 i 280/4) zostało powołane do życia celem stworzenia konkurencji dla działu Audi (z jego modelem Quattro) zajmującego się sportem motorowym. W 1981 roku po premierze VW Scirocco powstała idea zbudowania samochodu Volkswagena o napędzie na 4 koła.
Silniki
Jako że nie dysponowano wtedy żadnym silnikiem, który mógłby osiągać moce powyżej 200 koni, ani przeniesieniem napędu które pozwalałoby na napęd 4x4, zdecydowano się na zastosowanie dwóch kompletnych zespołów napędowych, były one wyposażone w silniki specjalnie przygotowane do tego celu, ponieważ VW nie dysponowało wtedy jeszcze silnikami o pojemności 1,8 l. Zmodyfikowano silnik o mniejszej pojemności zwiększając skok tłoka do 84,6 mm a średnicę do 81 mm, zastosowano stopień sprężania 10,9:1 i osiągnięto moc 180 koni mechanicznych, był to pierwszy silnik VW o pojemności 1,8 litra.
W wersji 280/4 zastosowano głowice szesnastozaworowe firmy Oettinger, które były stosowane wcześniej w limitowanej serii samochodów VW Golf. Volkswagen Motorsport twierdził, że moc każdego z tych silników można bezproblemowo powiększyć do 220 KM.
Skrzynia biegów
Model 360/4
O przełożeniach:
1 biegu 2,5:1
2 biegu 1,79:1
3 biegu 1,42:1
4 biegu 1,17:1
5 biegu 1,03:1
przekładnia główną 4,22:1
Nadwozie
Zastosowano klasyczne nadwozie z modelu Scirocco wzmocnione klatką, jedynym ewenementem było mocowanie tylnego zespołu napędowego - była to przednia część z identycznego nadwozia z mocowaniem silnika oraz elementami zawieszenia (z wyjątkiem wahaczy) oraz z dodatkowymi elementami służącymi do zamocowania tego zespołu w miejscu gdzie w klasycznym nadwoziu znajdował sie bagażnik i siedzenia pasażerów.
Układ chłodzenia
Układ chłodzenia składał się z 2 chłodnic umieszczonych z przodu nadwozia (w miejscu gdzie w klasycznym nadwoziu znajduje sie chłodnica) przedni układ chłodzenia nie różnił się za bardzo od układu klasycznego, natomiast do tylnego silnika płyn chłodzący był doprowadzany rurami biegnącymi w okolicy tunelu środkowego nadwozia (po stronie pasażera), aż do tylnego silnika.
Układ zasilania
W wersji 360/4 zastosowano układ wtryskowy firmy Pierburg/Zenith - był to system wielopunktowy, mechaniczny. Do synchronizacji napędu silników zastosowano regulację elektroniczną z możliwością przestawiania proporcji mocy przód/tył.
W wersji 280/4 zastosowano układ wtryskowy Bosch K-Jetronic zmodyfikowany pod kątem osiągnięcia odpowiedniej mocy.
Układ zapłonowy
Zastosowano elektroniczny układ zapłonowy.
Układ hamulcowy
W układzie hamulcowym zastosowano 10 calowe (256 mm(!)) tarcze na wszystkie 4 koła.
Prototypy
W 1981 powstała wersja 360/4 (360 koni mechanicznych, 4 koła napędzane) z 2 manualnymi, 5 biegowymi skrzyniami biegów. W 1984 powstała wersja 280/4 (280 koni mechanicznych, 4 koła napędzane) ten prototyp został wyposażony w 2 automatyczne, 3 stopniowe skrzynie biegów.
Scirocco 360/4 osiągało prędkość 100 km/h w 4,1 sekundy a 200 km/h w 14,1 sekundy.
Scirocco 280/4 osiągało prędkość 100 km/h w 4,1 sekundy a 200 km/h w 11,9 sekundy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PimPek
Administrator
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 23:05, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
4,1 do 100km/h
|
|
Powrót do góry |
|
|
marqs
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Olsztyn/Biesal
|
Wysłany: Pon 12:40, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ja chce takie do Gulfa wrzuce dwa motory
|
|
Powrót do góry |
|
|
Łysy
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:21, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
kiedys ogladalem program o takich autach...extrema bylo auto wykonane z kewlaru,wlokien weglowych i innych pierdol kosmicznych i mial 4 (!!) silniki motocyklowe od suzuki gsx 750 (delikatnie grzebniete) -kazdy silnik na jedno kolo auto przy wadze niecalych 800kg dysponowalo moca prawie 650KM. jak to jedzilo mozna sobie wyobrazac:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|