Forum

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

VW Golf mkI 1982r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> V.A.G. Legends - kultowe jeździdła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marqs




Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Olsztyn/Biesal

PostWysłany: Czw 19:18, 04 Gru 2008    Temat postu: VW Golf mkI 1982r

VW Golf mkI 1982r

Rok 1982 wniósł wiele zmian do produkcji Golf GTI, wszystko rozpoczęło się w już w lutym kiedy to wprowadzono GTI z pięcioma drzwiami, w sierpniu zmieniono serce samochodu – jego silnik, zrezygnowano z pojemności 1588cm3 na korzyść 1781cm3 – tak więc GTI przeistoczył się w dwie odmiany podstawowej wersji : GTI 1600 i GTI 1800.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zmianie uległo również wyposażenie, komfort i bezpieczeństwo jazdy, zamontowano kokpit dostępny jedynie bogatszym wersjom, szerszy zderzak inny od GTI z lat siedemdziesiątych

Wyposażenie GTI 1982:

 Opony 175/70 SR 13 na felgach 5,5J x 13
 Wlew paliwa zamykany kluczykiem
 Plastikowe owiewki na nadkolach (tzw. poszerzenia)
 Czteroramienna kierownica z wkładką GTI
 Sportowe fotele
 Głosnik + schowek u dołu przednich drzwi
 W zamkach drzwi tylnich zasuwka bezpieczeństwa
 Tylnia klapa obklejona czarną folią
 Po obu stronach u dołu podwójne czarne listwy (oprócz czarnego koloru nadwozia)
 Przedni długi spojler
 Czarna tapicerka i wykończenia środka
 Środkowa konsola
 Zamykany schowek w desce rozdzielczej
 Czarny znak VW i symbol GTI na grillu
 Zegary VDO w konsoli środkowej
 Obrotomierz i elektroniczny zegar czasu
 Golf GTI na klapie po prawej stronie
 Czarne plastiki na przednich słupkach

[link widoczny dla zalogowanych]

Zasadniczym plusem nowego silnika było mniejsze spalanie od poprzednika bo spalał :
6,4L przy 90km/h
8,2L przy 120 km/h
10,3L w cyklu miejskim
(Zeby moj tak palił Smile )
Natomiast osiągi zmieniły się nie wiele, prędkość maksymalna 183km/h a przyspieszenie od 0 do 100km w 9,2 sek. co oznacza ze o 0,2 sek. gorzej w porównaniu do GTI 1600.

GTI pozostał flagową edycją Golfa.
Ilość wyprodukowanych GTI (76-83) to ponad 460 tys sztuk! Co jest wielkim kolejnym sukcesem! Gdyby nie GTI Golf bylby zwykłym, miejskim samochodem „po zakupy”.

Auta prodkuwane zarówno w europie jak i reszcie świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> V.A.G. Legends - kultowe jeździdła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin