Autor Wiadomość
marqs
PostWysłany: Czw 19:18, 04 Gru 2008    Temat postu: VW Golf mkI 1982r

VW Golf mkI 1982r

Rok 1982 wniósł wiele zmian do produkcji Golf GTI, wszystko rozpoczęło się w już w lutym kiedy to wprowadzono GTI z pięcioma drzwiami, w sierpniu zmieniono serce samochodu – jego silnik, zrezygnowano z pojemności 1588cm3 na korzyść 1781cm3 – tak więc GTI przeistoczył się w dwie odmiany podstawowej wersji : GTI 1600 i GTI 1800.



Zmianie uległo również wyposażenie, komfort i bezpieczeństwo jazdy, zamontowano kokpit dostępny jedynie bogatszym wersjom, szerszy zderzak inny od GTI z lat siedemdziesiątych

Wyposażenie GTI 1982:

 Opony 175/70 SR 13 na felgach 5,5J x 13
 Wlew paliwa zamykany kluczykiem
 Plastikowe owiewki na nadkolach (tzw. poszerzenia)
 Czteroramienna kierownica z wkładką GTI
 Sportowe fotele
 Głosnik + schowek u dołu przednich drzwi
 W zamkach drzwi tylnich zasuwka bezpieczeństwa
 Tylnia klapa obklejona czarną folią
 Po obu stronach u dołu podwójne czarne listwy (oprócz czarnego koloru nadwozia)
 Przedni długi spojler
 Czarna tapicerka i wykończenia środka
 Środkowa konsola
 Zamykany schowek w desce rozdzielczej
 Czarny znak VW i symbol GTI na grillu
 Zegary VDO w konsoli środkowej
 Obrotomierz i elektroniczny zegar czasu
 Golf GTI na klapie po prawej stronie
 Czarne plastiki na przednich słupkach



Zasadniczym plusem nowego silnika było mniejsze spalanie od poprzednika bo spalał :
6,4L przy 90km/h
8,2L przy 120 km/h
10,3L w cyklu miejskim
(Zeby moj tak palił Smile )
Natomiast osiągi zmieniły się nie wiele, prędkość maksymalna 183km/h a przyspieszenie od 0 do 100km w 9,2 sek. co oznacza ze o 0,2 sek. gorzej w porównaniu do GTI 1600.

GTI pozostał flagową edycją Golfa.
Ilość wyprodukowanych GTI (76-83) to ponad 460 tys sztuk! Co jest wielkim kolejnym sukcesem! Gdyby nie GTI Golf bylby zwykłym, miejskim samochodem „po zakupy”.

Auta prodkuwane zarówno w europie jak i reszcie świata.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group